De fouten die ik maakte tijdens het afvallen

De fouten die ik maakte tijdens het afvallen

In mijn zoektocht naar ‘het recept’ om af te vallen, heb ik een aantal dingen fout gedaan. Ik hoop dat door mijn ervaringen in deze blog te delen, ik mensen kan helpen de gemaakte fouten te vermijden. Dus, hier zijn de acht fouten die ik heb gemaakt terwijl ik probeerde af te vallen.

1. Ik sloeg mijn ontbijt over

Ik geloofde erin dat minder eten en het overslaan van maaltijden helpt om vet kwijt te raken. En ontbijt is een echte gemakkelijke maaltijd om over te slaan. Dit is een van de grootste fouten die je kunt maken bij het afvallen. Als je   s morgens op een lege maag het huis verlaat, kom je veel meer in de verleiding om meer te eten bij de ochtendthee en de lunch. En calorieën die u bij het ontbijt eet, worden gemakkelijk de hele dag door verbrand.

2. Ik at meer op de ene dag en daardoor minder op de andere dag

Ik zou op een dag letterlijk ongeveer 2000 calorieën eten, me schuldig voelen en de volgende dag ongeveer 700 calorieën eten. Als je jezelf de hele dag ‘verhongert’, heb je veel meer kans om ‘s avonds meer te eten, wat je niet zal helpen om af te vallen. Je moet de meeste calorieën ’s morgens consumeren.

3. Ik kocht dieetvoeding

Als ik ging winkelen, zocht ik altijd naar de voedingsmiddelen met het kenmerk dieet, vetarm, gezond enz. Dit is een goede gewoonte om erin te komen, maar ik kocht deze voedingsmiddelen om de verkeerde reden. Ik kocht deze voedingsmiddelen omdat het in mijn ogen betekende dat ik meer kon nemen. Ik zou de portiegrootte volledig negeren. Als je in grote porties dieetvoeding eet, doe je jezelf er echt geen plezier mee.

4. Ik dacht dat ik altijd dik zou zijn

Ik had een heel slecht zelfbeeld. Dit is een mentaliteit die je moet verbreken als je serieus gewicht wilt verliezen. Soms voelt het alsof je de goede dingen doet en geen vooruitgang boekt, dit is volkomen natuurlijk. Je moet je richten op gelukkig en gezond zijn en je doelen bereiken. Probeer niet verstrikt te raken in “the big picture”.

5. Ik begon salades te eten als hoofdmaaltijden

Het eten van salade is een goede manier om je calorie-inname naar beneden te houden toch? Ja, maaltijd van salade heeft veel minder calorieën dan pizza, maar geeft het wel voldoening? Als je eet, moet je wat voldoening krijgen van wat je net hebt gegeten. Ik ontdekte dat toen ik salades at voor maaltijden een paar uur later ik terug was in de kast op zoek naar meer voedsel. Ik leerde dat ik beter af was met het eten van een uitgebalanceerde maaltijd met iets meer calorieën dan alleen maar een salade eten en tussendoor snacken.

6. Maandag begin ik écht!

Toen ik een nieuw dieet vond dat ik besloot te gaan proberen, begon ik het altijd op een maandag. Dit betekende dat ik het hele weekend zou eten alsof ik nooit meer zou gaan eten. Begin gewoon direct! Of het nu maandag, woensdag of zaterdag is…. BEGIN!

7. Ik schaamde me om naar de sportschool te gaan

De duik nemen en lid worden van een sportschool was een van de moeilijkste dingen die ik ooit heb gedaan. Ik was altijd bang dat mensen in de sportschool naar me zouden staren en over me zouden praten. Ik dacht echt dat ik te dik was om mee te doen. Mijn advies is om lid te worden van een sportschool! Je zult blij zijn dat je het gedaan hebt. Ik kijk er tegenwoordig naar uit om nu naar de sportschool te gaan.

8. Ik heb mijn doelen te hoog gesteld

Het stellen van langetermijndoelen is geweldig, maar deze doelen lijken altijd ver weg. Je moet kleinere, meer bereikbare doelen stellen die je regelmatig kunt behalen om je motivatie hoog te houden. Stel jezelf wekelijkse, maandelijkse en driemaandelijkse doelen. Zodra je een kortetermijndoel hebt bereikt, plaats je een nieuwe voor volgende week.

Dus, dat zijn de fouten die ik heb gemaakt. Ik kijk nu naar gewichtsverlies vanuit een heel ander perspectief en het heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik help nu anderen met gewichtsverlies en gezond te blijven.

8 Gemakkelijke tips voor het afvallen

8 Gemakkelijke tips voor het afvallen

Het bereiken van je ideale gewicht is niet zo eenvoudig. Het heeft een goede strategie, planning en motivatie nodig om af te vallen. In dit artikel geef ik je 8 simpele tips die kunnen ondersteunen bij het afvallen.

1.    Neem kleine porties

Door je maaltijden in kleinere porties te nemen en te verdelen over de dag voorkom je dat je over-eet en het zorgt ervoor dat je over de gehele dag meer energie hebt.

2.    Kook thuis

Uiteten gaan wordt vaak geassocieerd met obesitas, omdat buiten de deur eten ervoor zorgt dat mensen meestal niet meer controleren wat ze eten en hoeveel ze binnen krijgen. Daarom is het beter om zoveel mogelijk thuis te koken om gewicht te kunnen gaan verliezen.

3.    Sla ontbijt niet over

Uit onderzoek ik gebleken dat mensen die hun ontbijt niet overslaan zeer succesvol zijn in het verliezen van gewicht. Als het ontbijt wel wordt overgeslagen, vertraagt dat ​​het lichamelijk metabolisme en wanneer je dan eet tijdens de lunch, krijg je een verhoogde insulinegehalte en dat resulteerd weer in gewichtstoename.

4.    Drink je callorien niet

Het is goed om uit de buurt te blijven van prik-; en energie drankjes. Ze bevatten veel vet en suikers, waardoor ze het insulinegehalte in het bloed zullen verhogen, en cafeïnegehalte zelfs kan leiden tot uitdroging.

5.    Plan je voeding in

Een goed dieetplan is het halve werk!

Het inplannen van je voeding en zoveel mogelijk met verse groentes en fruit te werken zorgen ervoor dat je kleine porties met goede voedingswaarden binnen krijgt, een verzadigd gevoel zult hebben en je niet elke dag je kop hoeft te breken over wat je nu weer moet gaan maken.

6.    Eet meer eiwitten

Verhoogde consumptie van eiwitten helpt bij het verbranden van de calorieën en vermijdt de opslag van vet in het lichaam. Eiwit-supplementen helpen ook bij het opbouwen en behouden van spieren.

7.    Drink meer water

Water speelt een belangrijke rol bij gewichtsverlies omdat water de organen en het lichaam hydrateert. Het onderdrukt hongergevoel en kan in meer hoeveelheden worden ingenomen om een ​​verzadigd gevoel te krijgen.

8.    Maak een plan en houd je daar ook aan

Plan hoe je wilt dat je dieetplan verloopt, volg het strikt op en het wordt geadviseerd om een ​​logboek bij te houden om elke week te noteren wat je eet en de hoeveelheden die je eet met de gewichtsmeting om te analyseren of je bevordert of niet. Blijf gemotiveerd tijdens het doornemen van afslankmaatregelen om succes te behalen.

Op een gezonde manier gewicht verliezen heeft zeer veel voordelen!

  • Het zorgt voor een goede bloeddruk
  • Je wordt er energieker van
  • Krijgt er gezonde organen, gewichten en spieren van
  • Je creeert een beter lichaamsbeeld van jezelf
  • Het levert minder stress op

Dus wat houd jou nog tegen?